Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, εφαρμόζοντας τον νόμο περί Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Ν.3979/2011 ΦΕΚ Α΄138) για την εξυπηρέτηση του πολίτη και την μείωση Διοικητικών Βαρών, παρέχει ένα πλήθος Ψηφιακών Υπηρεσιών (e_Services) από το Κράτος προς το Πολίτη και την Επιχείρηση (G2C και G2B) χωρίς καμία επιβάρυνση, με την χρήση Ηλεκτρονικών Συστημάτων, με σκοπό την εξυπηρέτηση εθνικών και κοινοτικών κανονισμών και νόμων.
Στο πλαίσιο της πολιτικής χρήσης των Ψηφιακών Υπηρεσιών του υπουργείου, ο πολίτης - αγρότης (G2C) ή η Επιχείρηση (G2B) έχει την δυνατότητα να υποβάλει Δηλώσεις ή Αιτήσεις ηλεκτρονικά οι οποίες ενέχουν θέση Υπεύθυνης Δήλωσης ως προς τα στοιχεία που δηλώνονται έως την τελική υποβολή της. Ο δηλών έχει πλήρη ευθύνη και τις συνέπειες του νόμου σε περίπτωση ψευδής δήλωσης στοιχείων ή μη συμπλήρωσης αυτής. Για τον λόγο αυτό, ο κάθε χρήστης Ψηφιακής Υπηρεσίας εγγράφεται ο ίδιος στις Ψηφιακές Υπηρεσίες και ταυτοποιείται από το Ηλεκτρονικό Σύστημα κάθε Ψηφιακής Υπηρεσίας.
2. ΔιαδικασίαΤο φυσικό πρόσωπο που θέλει να εγγραφεί στις Ψηφιακές Υπηρεσίες του υπουργείου θα πρέπει να δηλώσει μια ενεργή διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ). Αυτόματα, αποστέλλεται το αναγνωριστικό/username από το σύστημα, που επιβεβαιώνεται ηλεκτρονικά από τον κάτοχο της ηλεκτρονικής διεύθυνσης ότι τον παρέλαβε. Στην συνέχεια ο πολίτης – αγρότης μπορεί να εισέλθει στις Ψηφιακές Υπηρεσίες χρησιμοποιώντας τα στοιχεία πρόσβασης που έχει παραλάβει ηλεκτρονικά.
Σε περίπτωση που ο ίδιος (Αγρότης - Πολίτης) δεν έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικά μέσα για την υποβολή της Ηλεκτρονικής Δήλωσης μέσα από τις Ψηφιακές Υπηρεσίες του υπουργείου μπορεί να απευθυνθεί στην ΔΑΟΚ, στον Υπεύθυνο Γεωπόνο, ή σε όποιο άλλο πρόσωπο κρίνει, δίνοντας με δική του ευθύνη τους δικούς του προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στην Ψηφιακή Υπηρεσία που τον αφορά. Η διάθεση των κωδικών του σε άλλο πρόσωπο ή φορέα είναι ευθύνη του ιδίου προσώπου που δηλώνεται ως χρήστης της Ψηφιακής Υπηρεσίας.
Το νομικό πρόσωπο – επιχείρηση που θέλει να εγγραφεί στις Ψηφιακές Υπηρεσίες του υπουργείου, θα πρέπει είτε να εγγραφεί όπως τα φυσικά πρόσωπα εξ αρχής και σε ορισμένες περιπτώσεις να είναι εγγεγραμμένο σε κάποιο επίσημο μητρώο του κλάδου που ανήκει, το οποίο ελέγχεται ηλεκτρονικά. Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των εγγεγραμμένων χρηστών των ψηφιακών Υπηρεσιών ισχύουν όπως περιγράφηκαν παραπάνω.
3. ΕπικοινωνίαΓια οποιαδήποτε διευκρίνιση ή παρατήρηση μπορείτε να απευθύνεστε στο: